ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Κωδικός μαθήματος
ΥΠ16212
Μονάδες ECTS
4
Εξάμηνο
Εξάμηνο Β
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις και Φροντιστηριακές ασκήσεις

4

(2 ώρες διαλέξεις και

2 ώρες φροντιστηριακή άσκηση)

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ: Μάθημα Υποχρεωτικό
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: Όχι
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS: Ναι
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Σκοπός του μαθήματος είναι η απόκτηση γνώσεων σχετικά με στρατηγικές διδασκαλίας, αρχές μάθησης και ειδικές διδακτικές παρεμβάσεις, στο πλαίσιο της νοσηλευτικής εκπαίδευσης, ως εξειδικευμένη παιδαγωγική διαδικασία στον κλινικό χώρο, την κοινότητα και τις δομές αποκατάστασης.

 

Μετά την επιτυχή παρακολούθηση του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:

αναγνωρίζουν τις παραδοσιακές και σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας και μάθησης,

σχεδιάζουν και να εφαρμόζουν εξατομικευμένο σχέδιο νοσηλευτικής εκπαίδευσης σε ασθενείς στο νοσοκομείο και την κοινότητα,

αναπτύσσουν και εφαρμόζουν δεξιότητες σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο που έχουν στόχο την ανάπτυξη της προσωπικής τους θεωρίας αναφορικά με τη διδασκαλία και την επικοινωνία, ώστε να διαμορφώσουν ένα ευέλικτο πλαίσιο διδακτικής σκέψης και μεθοδολογίας αλλά και κλινικής συμπεριφοράς στο χώρο του νοσοκομείου.

Γενικές Ικανότητες

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών

Λήψη κλινικών αποφάσεων

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Άσκηση κριτικής σκέψης

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Περιεχόμενο Μαθήματος

Περιεχόμενο Διαλέξεων

Παραδοσιακές και σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας και μάθησης. Αγγλική ορολογία.

Θεωρίες μάθησης (συμπεριφορικές, γνωστικές, ανθρωποκεντρικές και θεωρίες μάθησης του ενήλικα).

Κίνητρα για μάθηση.

Μέθοδοι διδασκαλίας με μικρές ομάδες.

Διδασκαλία και μάθηση ψυχοκινητικών δεξιοτήτων.

Διδασκαλία και μάθηση με εκπόνηση γραπτών εργασιών.

Μάθηση από απόσταση.

Διδασκαλία και μάθηση στον κλινικό χώρο.

Διδασκαλία και μάθηση στο πλαίσιο της προαγωγής και αγωγής υγείας.

Αξιολόγηση μάθησης στον κλινικό χώρο.

Εκπαίδευση χρονίως πασχόντων.

Εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία.

Συνεχιζόμενη εκπαίδευση στη Νοσηλευτική.

 

Εργαστηριακό μέρος

Πραγματοποιούνται ασκήσεις σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο που έχουν στόχο την ανάπτυξη της προσωπικής θεωρίας του κάθε φοιτητή, αναφορικά με τη διδασκαλία και την επικοινωνία, ώστε να διαμορφώσει ένα ευέλικτο πλαίσιο διδακτικής σκέψης και μεθοδολογίας αλλά και κλινικής συμπεριφοράς στο χώρο του νοσοκομείου

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ- ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τρόπος Παράδοσης Στην τάξη (πρόσωπο με πρόσωπο). Φροντιστηριακή άσκηση σε ομάδες.
Χρήση Τεχνολογιών και Πληροφορίας και Επικοινωνιών Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class

Οργάνωση διδασκαλίας

 

 

 

 

 

 

 

 

Δραστηριότητα Φόρτος εργασίας εξαμήνου
Διαλέξεις 26 ώρες
Φροντιστηριακές Ασκήσεις 26 ώρες
Μελέτη ελληνικής και αγγλόφωνης βιβλιογραφίας 48 ώρες

Σύνολο μαθήματος

(25 ώρες φόρτου εργασίας ανά πιστωτική μονάδα)

100 ώρες (4 ECTS)
Αξιολόγηση Φοιτητών Γραπτή τελική εξέταση (100%) στο τέλος του εξαμήνου
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία

Bradshaw M. Σύγχρονες Μέθοδοι Διδασκαλίας για Νοσηλευτές και άλλους Επαγγελματίες. 1η Έκδοση. BROKEN HILL PUBLISHERS LTD, Αθήνα, 2011.

Sandra De Young. Μέθοδοι Διδασκαλίας στη Νοσηλευτική Εκπαίδευση.2η Έκδοση. ΛΑΓΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, Αθήνα 2010.

ΚοτζαμπασάκηΣτ. Διδασκαλία και μάθηση στη νοσηλευτική και άλλες επιστήμες υγείας. 1η Έκδοση, ΒΗΤΑ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕΠΕ, Αθήνα 2010.